Sweet Happy Days

H&M är min favorit

Publicerad 2012-09-23 19:12:00 i Ekonomi,

Det har börjat blivit kallt ute och jag har sett att H&M har släppt höst/vinter kollektionen. Ska försöka dra ner på stan någon dag och spana in en ny jacka. Jag äger en liten del av H&M (genom aktier) och varje år får jag ta del av företagets vinst i form av utdelning. I år var det 9,50kr per aktie så det blev en liten slant till en ny jacka.

H&M är min favorit på börsen, stark kassa med lite lån. H&M:s affärsidé är att erbjuda mode och kvalitet till bästa pris. Det jag gillar hos H&M är att de har designade kläder också. En viktig del i H&M:s framgång är att det är viktigt vart de öppnar en butik, alltid bästa läge eller inget läge alls. Nu ska H&M öppna en butik i Thailand och då väljer de lyxvaruhuset Siam Paragon. Inne i varuhuset  finns kända varumärken och grymma biosalonger, vilket gör att H&M passar bra in där. 

bildkälla: gracieopulanza.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela